Menu

F&B Manager | Winselerhof

F&B Manager | Winselerhof

De Winselerhof is een 16e eeuwse herenboerderij met 49 kamers. ‘Savour the south’ bepaalt de sfeer op het landgoed. De Limburgse gastvrijheid gaat hand in hand met de Italiaanse invloeden. Dit komt vooral naar voren in de keuken van Pirandello met uitzicht over de wijngaard en Luigi’s Restaurant & Bar, gevestigd in de gewelvenkelder met daarbij de wijnkelder. Daar waar op weekdagen de zakelijke gasten hun weg weten te vinden naar de Winselerhof, is er in het weekend ruimte voor leisuregasten en veel feesten & partijen. De nodige huwelijken worden gesloten op het landgoed met aansluitend smaakvolle diners en feesten.

De visie en ambitie van Oostwegel Collection is dat wij in Nederland en de Euregio bekend willen zijn als hét hospitalitybedrijf met de ‘meest intuïtieve service-ervaring’. Oostwegel Collection selecteert en ontwikkelt medewerkers vanuit hun onderscheidende, vriendelijke en gastvrije houding ten opzichte van hun gasten. Dit betekent dat wij onze gasten te allen tijde een service bieden die de verwachtingen overtreft. Bij de Winselerhof heerst er een gemoedelijke en ontspannen sfeer, waarbij het voelt als thuiskomen.

 

De functie

Per 1 november a.s. hebben wij de veelzijdige functie vacant voor F&B Manager.

Als F&B Manager van de Winselerhof geef je leiding aan een team van ruim 20 medewerkers (parttimers en fulltimers) en ben je als tweede man/vrouw in de organisatie mede verantwoordelijk voor alle bedrijfsactiviteiten van het huis. Winselerhof maakt gebruik van het aanbod van centrale diensten (b.v. HR, Finance, Sales en Marketing). De F&B Manager is ondersteunend/adviserend aan de Directeur/Gastheer waarbij bepaalde specifieke werkzaamheden (structureel) door de F&B Manager worden uitgevoerd dan wel voorbereid. Hij/zij rapporteert rechtstreeks aan de Directeur/Gastheer. Als F&B Manager maak je deel uit van het Management Team van de Winselerhof.

 

De werkzaamheden

Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele gang van zaken binnen de afdeling F&B. Tot de werkzaamheden behoren onder meer:
• leidinggeven aan de afdelingen Ontbijt, Restaurant Pirandello, Luigi’s Restaurant & Bar
en Banqueting;
• begeleiden, stimuleren en coachen van medewerkers;
• verantwoordelijk voor het coördineren van grote partijen waaronder bruiloften;
• mede bepalen van de personeelsbezetting van de verschillende afdelingen;
• mede selecteren van (nieuwe) medewerkers en toezien op een gedegen onboardingtraject;
• coördineren van de personeelsplanning, werkverdeling en de inzet van medewerkers en het oplossen van eventuele knelpunten;
• waarborgen van het service niveau (etiketten met een knipoog);
• bewaken van realisaties (omzet en kosten) van de diverse afdelingen, bijsturen van afwijkingen en toezien op de korte, middellange en lange termijnplanning;
• bewaken van de efficiency/productiviteit en het rendement en het doen van verbetervoorstellen;
• op creatieve wijze verdere invulling geven aan het horecaconcept .
Als F&B manager ben je tevens actief op de werkvloer om de operatie in goede banen te leiden en de medewerkers ‘on the job’ te coachen.

 

Profiel van de kandidaat

De ideale kandidaat voor deze functie is in staat om onze ambitie te laten ‘leven’ binnen ons team en daarmee in de uitstraling naar onze gasten. Hij of zij is een proactieve en initiatiefrijke ondernemer met oprechte aandacht voor de menselijke factor. Daarnaast verwachten wij van de kandidaat:
• liefst HBO werk- en denkniveau (bij voorkeur Hogere Hotelschool);
• minimaal 3 jaar relevante leidinggevende ervaring met een achtergrond in F&B;
• ervaring als bijvoorbeeld F&B Manager/Restaurantmanager, in vergelijkbare bedrijven;
• affiniteit met grote banqueting partijen;
• dat hij/zij op de hoogte is van de actuele ontwikkelingen/trends/innovaties in F&B;
• affiniteit met monumentale gebouwen;
• een goede kennis van tenminste de Nederlandse, Duitse en Engelse in woord (en geschrift);
• kennis van MS Office, ervaring met geautomatiseerde kassa- (en reserverings)systemen;
• liefst ervaring met restaurantboekingssysteem Resengo;
• representativiteit en zelfstandigheid;
• een gastgerichte houding ten opzichte van onze gasten (Limburgse gastvrijheid) en een coachende/motiverende houding ten opzichte van onze medewerkers;
• dat hij/zij in staat is , gelet op de verschillende F&B activiteiten, goed te kunnen plannen en organiseren;
• een commerciële instelling en een oplossingsgerichte werkwijze;
• uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden

De competenties die behoren bij de functie zijn:
• Actief
• Fatsoen
• Inlevingsvermogen
• Uitstraling
• Leidinggeven
• Plannen & organiseren
• Stressbestendigheid
• Gastgerichtheid

 

Wat bieden wij jou?

Een zeer uitdagende functie bij een groeiend familiebedrijf in het topsegment binnen de hotellerie met in totaal ruim 300 medewerkers, verdeeld over vier verschillende locaties. Wij geven medewerkers veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Daarnaast zijn wij een sociale werkgever en hebben wij oor en oog voor onze mensen.
Het salaris is afhankelijk van opleiding en (werk)ervaring. Tevens bieden wij aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een bonusplan, personeelspas waarmee je korting krijgt bij diverse bedrijven in de regio, collectieve (zorg)verzekeringen, een fietsplan/sportabonnement, vergoeding studiekosten en trainingen en 20% korting op overnachtingen en Food & Beverage-faciliteiten bij alle locaties van Oostwegel Collection.

 

Heb je interesse in deze uitdagende functie?

Ben je toe aan de volgende stap in je loopbaan? Voldoe je aan het profiel? Spreken onze persoonlijke werkwijze en hands-on stijl jou aan? Wil jij graag meebouwen aan de verdere groei, doorontwikkeling en professionalisering van ons mooie familiebedrijf? Dan ben jij degene die wij zoeken!
Wij onderscheiden ons door een persoonlijke aanpak en toetsen de (sociale) capaciteiten en persoonlijke ambities door kandidaten, die in onze ogen voldoen aan de selectiecriteria en het competentieprofiel, uit te nodigen voor twee selectiegesprekken. Een assessment maakt tevens deel uit van de selectieprocedure. Wij maken gebruik van de TMA-Methode.

Contactgegevens

Tunnelweg 99
6372 XH Landgraaf
Nederland

Tel.: +31 (0)45 546 4343
E-mail: info@winselerhof.nl

Volg ons

Details van de vacature

  • Afdeling

    F&B

  • Contractvorm

    Arbeidsovereenkomst op basis van 38 uur per week

  • Werktijden

    Wisselende diensten

  • Salaris

    Conform Horeca-CAO (Functiegroep 9)
    Afhankelijk van opleiding en werkervaring

  • Opleidingseisen

    Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een leidinggevende functie in vergelijkbare bedrijven

Solliciteer hier!

Heb je interesse in deze uitdagende functie? Mail dan uiterlijk 20 september a.s. jouw motivatiebrief en recent cv naar carriere@oostwegelcollection.nl

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met de collega’s van de afdeling HR op telefoonnummer: 043-6088880.

Solliciteer
  • Print pagina