Menu

Interview Desirée Dils

Carriére

Desirée Dils (1979) studeerde aan de Hotel Management School Maastricht. Daarna werkte ze lange tijd in het buitenland, waarvan 15 jaar in Londen. Daar had ze diverse managementposities binnen food & beverage. Sinds april 2021 is ze directeur/gastvrouw van Kruisherenhotel Maastricht. Desirée woont met haar partner Ron in Weert.

Contactgegevens

Kruisherengang 19/23
6211 NW Maastricht
Nederland

Tel.: +31 (0)43 329 2020
E-mail: info@kruisherenhotel.nl

Volg ons

“Kruisherenhotel is het jonge, ietwat ondeugende zusje binnen de familie”

Directeur/gastvrouw van Kruisherenhotel Maastricht, Desirée Dils, begint haar dag om 6 uur met haar eigen ochtendritueel van mediteren, schrijven en lezen. Daarna duikt ze in de dynamiek van het enige vijfsterrenhotel van Maastricht. Bij Kruisherenhotel streeft ze elke dag naar een service die de verwachtingen overtreft: “Mijn doel is dat iedere gast fan van Kruisherenhotel is zodra hij uitcheckt.”

One step ahead

“In mijn loopbaan heb ik bewust alleen in vijfsterrenhotels gewerkt. De finesse van de service, details die tot in de puntjes kloppen: je kunt gasten echt een beleving geven. Consistentie is op dit niveau essentieel. Op elk moment van de dag moet iedereen dezelfde hoge kwaliteit leveren. We denken altijd one step ahead, anticiperen op wat gasten willen of zich nog niet realiseren dat ze willen.”

“Dat ‘gastvrouw’ in mijn functietitel zit, vind ik heerlijk. Ik ben zichtbaar voor zowel de gasten als het team en sta graag op de vloer.”

Gastvrouw pur sang

“Laatst zei iemand tegen me: ‘jij bent de personificatie van Kruisherenhotel.’ Ik kan een beetje rebels zijn, maar ik ben ook een gastvrouw pur sang. Dat ‘gastvrouw’ in mijn functietitel zit, vind ik heerlijk. Ik ben zichtbaar voor zowel de gasten als het team en sta graag op de vloer. Daar wil ik het goede voorbeeld geven.”

Dezelfde bloedgroep

“Ons team is jong, energiek en heeft klasse. Onze medewerkers hebben ieder hun eigen identiteit, maar we behoren allemaal tot dezelfde bloedgroep. De mensen die hier werken, willen de beste zijn in hun vak. Ze zetten zich in vanuit hun hart, niet omdat ik het van ze vraag. De portier heeft evenveel passie als de afwasser.”

Persoonlijkheden

“Voor ons team zoek ik altijd naar persoonlijkheden. Mensen met lef, die onze gasten een onvergetelijke ervaring geven. Medewerkers van Kruisherenhotel Maastricht presenteren zich alsof ze naar een feestje gaan, zonder daarbij onze gasten te overschaduwen. Lippenstift bij de dames bijvoorbeeld. Wij zijn het jonge, ietwat ondeugende zusje van Oostwegel Collection.”

“Dat ons team het elke dag weer voor elkaar krijgt, mét een grote glimlach, daar word ik trots en blij van.”


Inloopuren

“Het team is hecht en ik ken iedereen van haver tot gort. Iedere week heb ik drie vaste inloopuren in mijn agenda. Medewerkers zijn dan welkom op mijn kantoor voor een praatje. Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat, of ze nog feedback hebben voor het huis of voor mij. Ook als er zaken zijn die minder goed gaan, kunnen ze die bij me kwijt.”

Mijlpalen vieren

“De mooiste momenten beleef ik wanneer gasten waardering tonen voor het team. In een mooie online review of met een handgeschreven kaart bijvoorbeeld. Dat ons team het elke dag weer voor elkaar krijgt, mét een grote glimlach, daar word ik trots en blij van. Onlangs bereikten we de Tripadvisor top 1% van beste 5-sterrenhotels wereldwijd, ook zijn we benoemd tot 14e beste hotel van Nederland. Dit soort mijlpalen vieren we samen, dan organiseer ik een borrel met bubbels en hapjes.”

Ontwikkeling

“Ontwikkeling vind ik erg belangrijk. Ik coach graag en organiseer elke maand een interne trainingsdag voor nieuwe en huidige medewerkers. Daarbij komen onderwerpen als upselling, allergenenuitleg, klachtenbehandeling en telefoonetiquette aan bod. Gebakjes, een lekkere lunch én een certificaat aan het einde van de middag: ik maak er voor de deelnemers niet alleen een leerzame, maar ook een leuke dag van.”

“Iedere ochtend als ik door de koperen tunnel het huis binnenkom, kijk ik omhoog. Dan ben ik dankbaar dat ik in dit prachtige huis mag werken.”


Hotspot

“Over vijf jaar is de omgeving van Kruisherenhotel het Montmartre van Maastricht. Minder cement en keien, meer waterpartijen en groen. Met de uitbreiding van De Stuers voegen we 50 kamers en een high end fine casual restaurant aan ons huis toe. Daarmee willen we een hotspot voor hotellerie en gastronomie worden, waarbij de lokale community ook van harte welkom is.”

Dankbaar

“Kruisherenhotel heeft een uniek karakter, dat vind je nergens anders. De bijzondere combinatie van tegenstellingen: oud en nieuw met historische murals en hedendaags design. Iedere ochtend als ik door de koperen tunnel het huis binnenkom, kijk ik omhoog. Dan ben ik dankbaar dat ik in dit prachtige huis mag werken met zoveel fijne mensen om me heen.”

Kom jij ons team versterken?
  • Print pagina